Pieczątki – widzimy je odbite na niemal każdym dokumencie z urzędu, banku czy firmowych fakturach oraz rachunkach. Czy jednak ich posiadanie jest uregulowane prawnie? I w jaki sposób jeszcze można wykorzystać pieczątki, by ułatwić funkcjonowanie w firmie?

Wbrew pozorom, pieczątka może na wiele sposobów poprawiać Twój komfort pracy, a nawet… stać się narzędziem marketingowym. Warto spojrzeć zatem na regulacje prawne, jak i na inne aspekty jej użytkowania.

Pieczątki w bankach i urzędach

Jeśli przyjrzymy się zapisom prawa, tak naprawdę bardzo szybko zauważymy, że nigdzie nie jest wprost zapisane, że sygnując składane w urzędach dokumenty, musimy je firmować, odbijając na nich pieczątkę. I gdybyśmy w Urzędzie Skarbowym, czy ZUS poprosili o podstawę prawną oczekiwania, że na formularzu wniosku pojawi się pieczątka, urzędnik mógłby mieć problem.

Co innego jednak banki i inne instytucje prywatne. Ich działanie jest regulowane nie tylko ustawami i rozporządzeniami, ale i wewnętrznym regulaminem. Dlatego też, przy otwieraniu konta firmowego czy też składaniu wniosku o kredyt – bez pieczątki się absolutnie nie obejdzie.

Przydatna z praktycznego punktu widzenia

Pomijając jednak kwestię zapisów legislacyjnych – powiedzmy sobie wprost: pieczątka jest niezwykle wygodna. Wystarczy ją przybić w kilka sekund, zamiast kilkanaście razy dłużej wpisywać wszystkie dane firmy: adres siedziby, pełną nazwę, NIP czy REGON – szczególnie, gdy robimy to dziesiątki czy setki razy dziennie. A że zakup pieczątek to zazwyczaj wydatek rzędu maksymalnie kilkuset złotych – grzechem byłoby go nie ponieść. Szczególnie, że profesjonalne pieczątki – takie jak choćby NOMO z oferty Modico, wystarczają nawet na 7 lat użytkowania lub 20 000 odbić bez wymiany tuszu!

Chwyt marketingowy

Jak pieczątka może wspomóc marketing firmy? W bardzo prosty sposób, a właściwie dwa sposoby. Po pierwsze: standardowa, tekstowa pieczątka może zostać wzbogacona o znak graficzny – zarówno logo firmy, jak i inny kształt, który wiąże się z działalnością. To zabieg, który bardzo często stosują np. lokale gastronomiczne: kawiarnie, cukiernie, lodziarnie czy pizzerie. Pizza czy lody na pieczątce pozwalają się klientowi w ułamku sekundy zorientować, czyj to znak i przypomnieć sobie markę. I to naprawdę działa!

Po drugie, można zastosować pieczątki wielokolorowe, a więc takie, które pozwalają na odbicie kilku barw tuszu przy jednym odbiciu. To również zwiększa atrakcyjność pieczątki – szczególnie, gdy przybijamy ją do dokumentów dla klienta czy na materiałach promocyjnych.

Pieczątki są nie tylko wymogiem, ale i niezwykle przydatnym gadżetem. Warto więc wybrać te dobrej jakości i cieszyć się ich niezawodną pracą przez lata!

Materiał promocyjny.