Metody finalizacji transakcji realizowane za pośrednictwem smartfonów, smartwatchów i tabletów stanowią wygodną opcję dla klientów e-sklepów. Wielu handlowców decyduje się więc wprowadzić mobilne płatności w obrębie własnej platformy sprzedażowej. Warto wiedzieć, w jaki sposób zoptymalizować zaimplementowane rozwiązania.

Wybór odpowiedniego operatora

Chcąc udostępnić swoim klientom mobile opcje finalizacji transakcji, należy założyć konto swojej firmy i bramkę płatności, wysyłającą dane konsumenta do systemu, przekierowującego operację do instytucji bankowej. Przy wyborze odpowiedniego modułu warto wziąć pod uwagę swobodny dostęp do interfejsu oprogramowania aplikacji. Rozwiązanie to ułatwi konfigurację elementów w obrębie platformy sprzedażowej.

Operacje realizowane za pośrednictwem e-walletów

W płatnościach online często wykorzystywane są portfele elektroniczne. E-wallety pozwalają bowiem na zapisanie danych klienta oraz karty płatniczej. Rozwiązanie to chroni klientów przed oszustwami wynikającymi z konieczności podawania informacji niezbędnych do realizacji zakupów osobom trzecim. Finalizacja transakcji za pośrednictwem portfeli elektronicznych jest prosta dzięki API. E-wallety często zintegrowane są  również z bramką płatniczą.

Proste formularze

Klienci chętnie korzystają z usług sklepów internetowych, w obrębie których finalizacja procesu zakupowego nie wymaga skomplikowanych działań. Kilkuetapowe sekcje zwiększają ilość porzucanych koszyków. Mobilne formularze powinny być więc ograniczone jedynie do najważniejszych informacji. Warto również zastosować weryfikację w czasie rzeczywistym dla wprowadzonych danych. Świetne rozwiązanie stanowi wykorzystanie prostych wskazówek ułatwiających wypełnienie poszczególnych pól. W obrębie formularza warto zastosować wertykalny układ. Obowiązkowe i dobrowolne informacje można również oddzielić za pośrednictwem różnorodnych rozwiązań estetycznych. 

Płatności mobilne stanowią świetne rozwiązanie dla e-handlowców pragnących zwiększyć komfort użytkowania swojej platformy sprzedażowej. Warto jednak pamiętać, by regularnie monitorować wdrażane rozwiązania. Dokładna analiza pozwala bowiem szybko zareagować w przypadku zwiększenia liczby porzucanych przez konsumentów koszyków.