Decyzje o kupnie mieszkania i zaciągnięciu kredytu hipotecznego należą do jednych z najważniejszych w życiu. Perspektywa związania się długoletnią umową i konieczność dopełnienia wielu formalności mogą być stresujące i odstraszać od wizyty w banku. Pamiętajmy jednak, że po drugiej stronie biurka w banku znajduje się człowiek, do którego zadań należy rzetelne przedstawienie oferty i wsparcie klienta na każdym etapie współpracy. Jakie zalety ma korzystanie z usług takiego doradcy?

Wiedza

Profesjonalni doradcy mają rozległą wiedzę, której nie posiadają statystyczni kredytobiorcy. Potrafią realnie określić zdolność kredytową klientów i wiedzą, co zrobić, aby ją poprawić. Powinni udzielać wszystkich niezbędnych informacji na temat wymagań, jakie należy spełnić, aby otrzymać kredyt oraz pomagać zrozumieć mechanizmy finansowania nieruchomości. Mogą też dawać wskazówki na temat dostępnych form dofinansowania zakupu mieszkania.

Więcej informacji na temat programu MDM i alternatywnych form dofinansowania zakupu mieszkania znajduje się w artykule: „Co, jeśli nie MDM?”.

Poza tym doradca w banku powinien wiedzieć, jak wygląda kupno mieszkania krok po kroku, służyć wsparciem i dopasować odpowiednią ofertę do potrzeb swojego klienta.

Wsparcie przy dopełnianiu formalności

Doradztwo kredytowe nie polega jedynie na udzielaniu informacji na temat dostępnych produktów bankowych. Profesjonalni doradcy są wsparciem dla swoich klientów również w procesie kompletowania dokumentów na temat dochodów i finansowanej nieruchomości, a także podczas przygotowywania wniosku i w trakcie uzyskania finansowania. Dzięki temu zostaje utrzymany porządek w dokumentacji.

Bezpieczeństwo i rzetelność

Klient, który udaje się do doradcy w banku, powinien otrzymać fachowe wsparcie i rzetelną prezentację oferty. Pracownik banku doskonale zna możliwości instytucji, w której pracuje, może zaproponować korzystne warunki i negocjacje cen. Poza tym instytucje bankowe są godne zaufania, a wszystkie udzielane im informacje – bezpieczne.

Wygoda i jakość obsługi klienta

Doradcy powinno zależeć na tym, aby klient pozostał w jego banku i spośród wielu ofert dostępnych na rynku, wybrał tę jedną, konkretną. Dlatego jakość obsługi i elastyczność doradców powinna być zawsze na najwyższym poziomie. Poza tym pracownicy banków muszą dotrzymywać standardów usług, reprezentowanych w całej placówce. Uczciwość i wyrozumiałość dla klientów powinny przyświecać doradcy na każdym etapie współpracy z klientem – od przedstawienia oferty, po podpisanie kluczowych dokumentów.

Korzystanie z usług doradcy nic nie kosztuje, a umówienie się na konsultacje do niczego nie zobowiązuje. Dzięki temu klienci mogą oczekiwać udzielenia pełnych, rzetelnych informacji bez konieczności uiszczania jakichkolwiek opłat.