Zakupy przez internet jest to bardzo powszechna forma. Zyskały one sporą popularność przez swoją wygodę oraz łatwość realizacji. Handel, a także usługi zostały przeniesione do internetu. Niemal każda działalność prowadzi swoją stronę internetową. Jest to niejako wizytówka firmy. Z roku na rok przybywa chętnych na zakupy online. Na taki wybór kusi nas nie tylko dostęp do produktów przez całą dobę, szeroki wybór asortymentu, promocyjne ceny, ale również wielka wygoda. Na takie zakupy nie musimy nawet wychodzić ze swojego łóżka. Zgoda ta dotyczy również praw konsumentów w internecie, które są większe od tych dla osób kupujących w sklepach stacjonarnych. Do takich praw należy między innymi odstąpienie od umowy. O czym warto pamiętać?

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/zakupy-przez-internet-odstapienie-od-umowy/

Zakupy przez internet – odstąpienie od umowy

Warto pamiętać o tym, że w sklepie stacjonarnym przyjęcie zwrotu zakupionego towaru zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Właściciel sklepu może przyjąć zakupiony przedmiot jeśli klient się rozmyślił, ale nie musi tego robić.

Inaczej będzie to wyglądało W przypadku sprzedaży przedmiotów online. W takim wypadku klient może zwrócić sprzedawcy towar bez podawania jakiegokolwiek powodu. Obowiązkiem właściciela jest bowiem przyjęcie zwrotu. Istnieją również wyjątki od tej zasady. 

Jakie są obowiązki oraz prawa odstąpienia od umowy w przypadku zakupów online? 

Kupując przedmiot przez internet Szczecinek zwroty rządzą się swoimi sprawami. Konsument ma 14 dni na odstąpienie od umowy. Co w takim wypadku musi zrobić?

• Klient powinien powiadomić o rozwiązaniu umowy sprzedawcy

• Klient powinien odesłać zakupiony przedmiot na własny koszt właściciel ponosi koszty, jeśli nie powiadomił kupującego o takim obowiązku lub zgodził się zapłacić za to sam

• Klient płaci również za przygotowanie produktu do wysyłki czyli na przykład za jego zapakowanie

W przypadku jeżeli sprzedawca nie powiadomił klienta o prawie do odstąpienia od umowy, To klient ma cały rok na zwrot tego zakupu. Jakie są natomiast Obowiązki sprzedającego?

• Sprzedawca musi niezwłocznie zwrócić klientowi wszystkie koszty

• Na zwrot kosztów sprzedawca ma 14 dni

• Sprzedawca zwraca również koszty wysyłki, z tym że może on wybrać najtańszą opcje przesyłki jaką posiada w cenniku, pomimo tego że klient skorzystał z najdroższej opcji

• W niektórych przypadkach, sprzedawca będzie musiał odebrać towar od klienta. Taka sytuacja będzie miała miejsce w przypadku kiedy do sprzedaży doszło poza lokalem firmy, towar dostarczono do miejsca zamieszkania kupującego, a charakter towaru nie pozwala odesłać go do przedsiębiorcy za pomocą środków przesyłki, ponieważ na przykład przedmiot jest za duży.

Zobacz też:  http://www.blizejedukacji.pl/metoda-smart/